הדפסה פיגמנטית ארכיונית / Fine Art Inkjet Paper
אנו מדפיסים בטכנולוגיית הזרקת הדיו בעזרת המדפסות הטובות ביותר בפורמט רחב מסוג Epson ו-Canon עד לרוחב 152 ס"מ.
הנייר
אנו משתמשים בניירות Fine Art מתוצרת Tecco ,Epson, Sihl, Canson ,Hahnemuhle Awagami.
הניירות שלנו מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות כאשר לכל אחת מהן תכונות משלה:
-
ניירות המיוצרים מכותנה (הניירות המערביים).
-
ניירות Washi המיוצרים מצמחים מזרח אסיאתיים (הניירות היפנים).
ניירות כותנה
הניירות העשויים כותנה הם נטולי חומצה, בעלי עמידות ארכיונית גבוהה למשך זמן ובעלי טווח צבע רחב להפליא. ישנו מגוון רחב של סוגי ניירות בגימורים ובמרקמים שונים כך שניתן להתאים לכל דימוי את הנייר המתאים לו ביותר.
Canson® Infinity
החברה הצרפתית מייצרת נייר כבר 450 שנה ונחשבת לאחת החברות האיכותיות ביותר בעולם לייצור נייר Fine art לתחום הציור ולהזרקת הדיו. מרחב הצבע של ניירות אלו מדהים ורמת הפרטים בלבן ובשחור היא הגבוהה ביותר שאפשר למצוא. עומק הצבע ורמת ה-D-max מרשימים כל יום מחדש גם את אנשי המקצוע הוותיקים ביותר.
לא סתם אמנים כמו מארק שאגאל, אדגר דגה ופבלו פיקאסו בחרו במוצרי קנסון להיות חומרי הגלם שלהם.
Hahnemuhle
החברה הגרמנית עם מסורת ארוכה של ייצור כבר משנת 1584 נחשבת לחלוצה בתחום ניירות ה- Fine Art וסמל התרנגול הפך לחותמת של איכות שלא הרבה חברות יכולות להתגאות בה. איכות גרמנית בשיאה. לאתר החברה לחץ כאן.
נייר מצמחים יפנים
Awagami Washi Fine Art ניירות העשויים מסיבי צמחים מובחרים הם נטולי חומצה, בעלי עמידות ארכיונית מוכחת של מאות שנים, ומצופים באמולסיה המתאימה להדפסה בהזרקת דיו. הצמחים המרכיבים את הניירות הם לרוב:
Kozo Tree
סוג של עץ תות יפני. מקורו ביערות ובהרים של האיים Shikoku ו-Kyusu. הצמח בויית לשימוש בתעשיית הנייר והטקסטיל. עץ נשיר המגיע לגובה של 3-5 מטרים ובעל רוחב גזע המגיע לקוטר של 10 ס"מ.
Gampi Shrub
שיח הגדל באזורים ההרריים והחמימים של יפן. גדל לגובה של 1-1.5 מטרים. בעל סיבים איכותיים במיוחד הנותנים חוזק לנייר. משווה לנייר מראה מעט מבריק. הצמח אינו יכול להיות מבויית ולכן הוא נדיר יותר ויקר יותר משאר הצמחים המשמשים לייצור נייר ה-Washi.
Mitsumata Shrub
שיח שמקורו בסין. גדל לגובה של 1-1.5 מטרים. החל לשמש לייצור נייר כבר בשנת 1614. בעל סיבים קצרים ותכונות לדחיית חרקים.
Hemp Shrub
צמח הקנבוס הידוע, בגידול תעשייתי משמש את תעשיית הנייר, הטקסטיל, המזון וטיפוח הגוף. סיבי הצמח ידועים בעמידותם ויכולתם לעמוד תחת לחצים כבדים ומכך שימשו לאורך ההיסטוריה כחומר גלם לייצור חבלים, מפרשים ועוד...
Bamboo Plant
צמח הבמבוק הוא בעל סיבים צפופים ודחוסים אשר נותנים חוזק לנייר. משמש במזרח לייצור נייר מזה מאות שנים והינו בעל תכונות לאריכות ימים.
"דימוי ונייר" ולא "דימוי על נייר" - הפילוסופיה היפנית
כמיטב המסורת היפנית, המעריכה את הפרטים הקטנים, מעריכה את הטבע ואת ההתמזגות איתו, את הפשטות ואת היופי שבשקט, הנייר היפני ותהליכי ייצורו מייצגים נאמנה את התפישה.
כל שלב בייצור הנייר, החל מהצעידה אל ההרים לשם קטיפת העלים והגבעולים, דרך בחירת הזמן בשנה לעשות זאת ועד מיקום החיתוך של הצמח, מביאים בחשבון את הפגיעה המינימלית האפשרית בצמח. המשך הייצור מאופיין בשימת לב לפרטים הקטנים ביותר ודגש על תהליכי ייצור מסורתיים המביאים בסופו של דבר לייצור נייר המתמזג עם הטבע ומתמזג עם הדימוי המודפס עליו.
זהו אינו סתם דימוי המונח על נייר אלא נכון יותר לומר שהדימוי מתרכב אל תוך הנייר ושניהם יחד יוצרים דואט ומרכיבים את היצירה הסופית. היצירה היא דימוי ונייר ושניהם חשובים באותה המידה.
באמנות היפנית בכלל יש עקרונות שונים אך על שניים מהם כדאי לדבר בהקשר הזה:
Miyabi – אלגנטיות. שלילת כל דבר שהוא אגרסיבי, מגושם.
Shibui – פשטות ועדינות. דברים יפים יותר כשהם מדברים בעד עצמם, כאשר אינם קולניים ו"בתוך הפרצוף".
וכזהו הנייר. שקט, אלגנטי, עדין ופשוט. זה בא לידי ביטוי החל מסיבי הצמח המשמשים לייצורו, אמנם חזקים אך גם עדינים ואלגנטים, דרך משקלו ועוביו הנמוכים יחסית של הנייר ועד לדימוי המודפס המקבל את הרכות והעדינות של הנייר. נייר שרגיש להבדלי טונים קטנים, נייר שהשחור בו אינו אטום ומגלה הרבה פרטים בו, ונייר המשמר את התחושה של ייצור נייר Washi מסורתי. נייר המתמזג עם הטבע.